søndag den 2. marts 2014

Jeg er ikke fan...

Der er nogle ting, firmaer, ideer og principper som jeg ikke bryder mig om. Det er en kategori, som jeg ikke ville synes godt om på facebook, i hvert fald. Det ærgrer mig sommetider, at man ikke kan råbe op, som sådan, når jeg falder over noget, som ikke er godt nok! Jeg kunne selvfølgelig bare gå rundt og brokke mig, men det er jo heller ikke meget ved.

Jeg sad og så "Fangerne" (dok. på tv2 om livet som indsat i det der fængsel, som har afløst horsens statsfængsel) i løbet af denne uge, og der var den her fange, som havde haft det lidt hårdt. ALtså, det var selvfølgelig hans egen skyld, men ikke desto mindre, så havde han haft en træls uge. Han købte så en pakke med kage, fra firmaet Dancake, som han ville sidde og hygge sig med om aftenen.
Han finder så nogle stykker fra en plastik handske i pakken. Stakkels mand.
Han vælger at skrive et brev til Dancake om denne hændelse og får det sendt. NU er det så jeg ryster på hovedet over firmaet. De har lige fået en klage over deres produkt, hvor der var stykker af PLASTIKHANDSKER i - og hvad vælger de så at gøre? De sender ham en pakke med nogle kager, til en samlet værdi af; nok ca. 100kr. Dét var sølle hvis du spørger mig.

"Det kan godt være du fandt skrald i vores kager, men her er flere kager"

Altså, selve forsendelsesomkostningen var dyrere end det de sendte. Om ikke andet kom de og deres logo OG hele hændelsen på landsdækkende tv - og ikke til fordel for dem. Det gør mig lidt glad indeni...

Når store firmaer fucker op, eller bare viser almen ligegyldighed overfor deres kunder, så synes jeg det skal offentliggøres, så de kan lære at holde op. Omvendt synes jeg også at firmaer som gør noget godt eller ekstraordinært for deres kunder, skal belønnes med goodwill osv. (Det er jeg nu heller ikke i tvivl om at de bliver). Og nu har jeg tilfældigvis et eksempel. J

Jeg har skiftet teleselskab, fra Telmore (som er lidt for små i forhold til deres kunder, som vises på deres manglende service) til Zenji, som er et nyt selskab under 3. Inden du signer up, så bør du læse deres generelle bestemmelser, og hvad du rent faktisk siger ja til - bare så du ikke bliver overrasket. 

Nå - Men pointen er, at jeg fik en mail fra dem (jeg overføres først 16/3) om det havde sendt en pakke og håbede jeg blev glad. Troede først det var et eller andet merchandise eller noget, MEN det viste sig at være en rigtig fin goodiebag... Jeg er, so far, imponeret. 


Men jeg kommer selvfølgelig også fra Telmore, hvor alle henvendelser tager (MINDST!) fire mail, tre forskellige medarbejdere, med hver deres holdning og tre uger at behandle - man bliver træt hver gang man indser, at man er nødt til at tale med dem. 

Nå, nu vil jeg heller ikke trætte dig mere - MEN hvis du om lidt alligevel ikke ved hvad du skal - kan du jo tjekke Zenji ud :) og begynde at glæde dig til de næste indlæg her i bloggen, som vil handle om mad, hækling og måske lidt design.

God søndag
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar