mandag den 27. januar 2014

Dukan Musli

Bom - Så tænkte jeg at jeg ville prøve den der Dukan-kur. Jeg kender en del, som har haft rigtig gode resultater med den, og jeg kunne nu godt trænge til at tabe nogle kilo. Så jeg begyndte i går.
I dag har jeg fundet på en lækker morgenmad og jeg vil lige give dig opskriften - skulle du nu selv få lyst at prøve :)


Jeg brugte 1,5spsk sukrin (kunstig sødestof, som kan købes bla. i Matas ). Sukrin er sødestof udvundet af mælkeprodukt og er sådan opbygget, at menneskekroppen ikke kan nedbryde det. Det betyder du ikke kan optage sukkerstofferne OG din krop skiller sig af med det, som andre affaldsstoffer. Derudover er fordelen ved sukrin, at det er samme sødhed som sukker (og samme egenskaber) og altså ikke flere hundrede gange sødere som feks. stevia. 
Du kan nøjes med en slags, men jeg brugte 1spsk sukrin og 1/2spsk sukrin gold. 
Jeg hældte det på panden og lod det smelte.  

Da det var smeltet tilsatte jeg 6spsk havreklid - og blandede det godt rundt. Temperaturen var lige over midten på komfuret, og så stod jeg og rodede rundt i det i nogle minutter. Fordi det skaber en karamel-agtig konsistens, klumper havrekliden sammen. Klumperne slog jeg i stykker mens jeg rodede og ristede havrekliden. 

Når du synes det har fået nok (eller 5-6minutter senere), kan du tage panden af blusset og lade det køle. Når det er afkølet er det færdigt, og du kan nu bruge det til at hælde over skyr eller lign. til snack eller morgenmad. Du afmåler det ligesom du ellers ville afmåle havrekliden, dvs. 1=1spsk.


Bon Apetit!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar