fredag den 17. januar 2014

Brownies og andre gode sager

Puh, de sidste par dage har godtnok været fyldt, med spændende aktiviteter!

Når jeg endelig har fri fra studiet, har jeg tendens til at have mere travlt, end når jeg rent faktisk er på uni. Tirsdag havde jeg en masse veninder på besøg, hvor vi lige fik vendt verdenssituationen - Super hyggeligt. Jeg havde bagt min berømte brownie, og kom til at love at lægge opskriften her på bloggen - så den får I lige :) (Jeg ville have taget et billede af det - men den forsvandt ret hurtigt).

Jeg har en hjemmelavet opskriftbog, fyldt med de opskrifter som jeg synes er ekstra gode - og som I kan se på billedet bliver den brugt tit...

 Nu står der "måske varmluft", men det er fordi min ovn ikke er helt god til det med at holde temperaturen i ovnen. Så jeg bruger varmluft. Når du hælder det i en form, må det ikke fylde mindre end 4cm i højden, og ikke mere end 6cm. Jeg bruger selv et ikea ildfast fad i glas - ca 30x16cm.
Når nu den er ved at være færdig, kan du prikke den med en gaffel/strikkepind/samuraisværd og der skal hænge en lille smule dej fast. Så får den nemlig det der chewy-bid, som en brownie skal have :)

Jeg har også været på genbrugsræs med svigermor. En eftermiddag og næsten alle butikkerne i midtbyen. Fedt! Jeg kan godt mærke, at jeg smpelthen er nødt til at have en lille biks - jeg bliver så inspireret af sådan en tur - jeg har bare ikke plads til at det som jeg gerne vil.
Indtil jeg flytter i hus, må jeg nøjes med at beskæftige mig med de små ting - som jeg har plads til. Det er blandt andet blevet til dem her:
 

De er ekstra søde når der kommer lys i.  

Så havde jeg forestillet mig, at jeg skulle have vasket i dag, men snestormen sørger for at jeg kan blive hjemme indtil jeg skal på arbejde - så må jeg vaske søndag.

God dag til jer derude.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar