torsdag den 30. januar 2014

Torsdagsjam

Det er jo ikke fordi verden står stille, bare fordi man hygger sig og slapper lidt af.
Jeg har jo stadig "ferie" mens jeg går og venter på semesterstart på mandag. Indtil videre har jeg overspringshandlet en del (der er jo altid et eller andet man bør gøre).

Jeg er jo begyndt (i søndags) på den her famøse dukan kur og jeg må indrømme det går udemærket, med et minus på 2,4kg i løbet af de første tre dage. Det underligste er, at jeg har fået en ubændig lyst ti blomkål.  Jeg har også lyst til slik - så jeg har fundet et alternativ - Bressola! (Jo det er tørret oksekød). Det er en fantastisk opfindelse som tager noget af lysten til slik.

Næææh! så faldt jeg lige over noget lækkert stof, og er så begyndt at lave et ipad cover eller to. Oveni det så har jeg været så heldig at få sponset det her fine tråd med farveskift - jeg elsker grøn!
Jeg tror de kommer til salg, hvis jeg ellers kan få mig til at sælge dem - men igen, jeg har jo kun brug for et. Indtil videre ser det sådan ud:

Derudover har jeg opdateret min baby - min mac. Jeg havde med vilje ikke opdateret fordi det altid bliver besværligt. Min telefon, iphone 4s, kan ikke overskue det nye styresystem og genstarter - glemmer at levere besker, opkald og hvad den ellers lige synes der er vigtigt nok til at glemme. Denne gang var jeg altså nødt til det. Jeg skal installere et program til mandag, som jeg ikke kan installere på den nuværende version. Åh SUK! Jeg installerede mavericks - og ganske rigtigt. Nu er alt muligt ændret. Den har gudhjælpe mig byttet om på retningen i scroll-funktionen - så nu skal man scrolle modsat - spørg lige om det er forvirrende -_- De programmer som ikke var kompatible, blev lagt i en mappe, som hedder "inkompatible programmer", hvorefter den blev gemt allerlængst væk (og sikker omdøbt), så den er bare gone. 
Jeez - jeg hader det allerede - og alt dette besvær for et matematikprogram (som jeg heller ikke er synderlig entusiastisk omkring) - men altså - hvad gør man ikke for at kunne følge med. 

Eneste optur omkring det er, at det skal bruges til at programmere robotter. Så håber jeg bare den apati, som IT synes at have mod mig, når at forsvinde inden mandag....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar