tirsdag den 25. marts 2014

Redneck Turtleburgers!!!!

Så kan du godt begynde at glæde dig :) -Det bliver godt det her!

Jeg så et billede af Redneck Turtleburgers
hvorefter jeg besluttede mig for at det skulle prøves.
Hurtigt fik jeg koordineret med Onsdagshelten
(det var ham der skulle lave mad)
at det var dem her han skulle lave. 

Du skal bruge: 
500g hk. okse
2pk bacon
2 grillpølser per turtle

Nu lavede vi den "klamme" udgave, hvor hver bøf var 250g kød...

Derudover, skal du bare bruge hvad du ellers ville bruge, når du laver burgere.


Tænd ovnen på 200 grader.

1. Form bøfferne
2. Flet bacon omkring bøffen
3. Skær pølserne til. Skær pølserne i tre lige store dele. 
De fire ender, bruges til benene. Skær et kryds i enden, så turtle får tæer.
Skær den ene midterdel skrå over - den er nu to haler.
Brug den sidste midterdel til hovede.
4. Prik hul i bøffen med en finger. Prik ind mellem baconstykkerne
5. Put pølsestykkerne ind i hullerne. 
6. Sæt pølsestykkerne fast med tandstikker.
Nu ser den sådan ud :)
(Onsdagshelten er meget dygtig til at lave dem)

Nu skal de på en rist (der drypper baconfedt af - så der skal være noget under)
Sæt dem i ovnen på 200grader i 30-40min
 (afhængig af om de skal være gennemstegte og hvor store de er)
Her er de færdige og penslet med barbecuesovs


Vi fik Kone-kartofler til (en anden historie, som I får en dag), 
som bare er ovnbagte kartofler med krydderier
(Nu hvor ovnen alligevel er tændt).

Til sidst samler du bare din burger :)
og bum! Så er der lækker aftensmad.
mmmm.... Turtle burger.

Jeg tror den her ville være et hit til børnefødselsdagen ;)

Velbekomme!









Ingen kommentarer:

Send en kommentar