tirsdag den 13. maj 2014

Vi flytter nu!!!!!

Eller det vil sige; Vi får nøglen om 2 (TO) dage...
Eller, der er mindre end to dage til nu - Torsdag!
Og jeg tæller timer.

Jeg har glædet mig rigtig længe snart, synes jeg, 
men det er som om det det ikke rigtig er sunket ind endnu.
Jeg har i nogle måneder nu plantet og spiret - 
tomater, peberfrugter, krydderurter,
avokadoer, citrontræer og bønner. 

Jeg har købt timian. æbletræ, magnolia, gule hindbær og diverse blomster.
De glæder sig i hvert fald også til at komme i haven :D


Da jeg var lille, eller mindre i hvert fald, havde mine forældre en kolonihave
 (eller først havde de en, men senere fik de en anden).
I den kolonihave, vat et træ. Et æbletræ. Rød Ananas.

Det er sikkert en ganske almindelig sort - men for mig er det et helt specielt æble. 
Måske fordi man kke bare kan købe æblerne i butikkerne.
Men jeg elskede, om sommeren, at plukke et æble - det største jeg kunne nå.
Helt mørkerødt på den ene side og helt lys rød på den anden.
Så tog jeg det her æble, og vaskede og pudsede det,
indtil det skinnede og var helt blankt.

Til sidst snuste jeg godt ind og tog en ordentlig bid. 
Så sprødt at det knaste når tænderne brød gennem skindet,
 aromatisk, sødt og saftigt.

Derfor har jeg altid tænkt, at jeg ville have et æbletræ, som skulle være Rød Ananas.
Og i sidste weekend købte jeg så et. 
Det fineste lille træ - så jeg kan følge med i det vokser og forme det som jeg gerne vil.
Det glæder jeg mig i hvert fald til at plante og nurse, til der en dag kommer flotte store æbler på.

Jeg kan næsten ikke vente!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar