torsdag den 1. maj 2014

Nets og Cromecast

Det der synes at undre aller mest med den her Se og Hør skandale, synes at være Nets
- eller manglen på samme.
Jeg hørte på et tidspunkt at det var et markedsføringsfremstød fra BT,
og så gver der jo pludselig god mening, at dem der får på puklen,
er dem der har brugt oplysningerne, 
og ikke dem hvor skandalen er størst!
Det er da vildt at hvilke som helst former for oplysninger, 
kan trækkes ud og sælges gennem den virksomhed, 
som står for ALLE danske kreditkort. 
Det vil sige - at dem der adgang til mine penge, 
som jeg stoler ,
kan misbruge hvilke som helst oplysninger - 
eller måske endda svindle mig.

Sig mig lige, HELT ÆRLIGT -  burde det ikke være Nets
som fik ørene i maskinen? 
Jeg har en lille konspirationsteori om at de ikke "må" se dårlige ud,
i deres nye køberes lys (Staten har jo lige solgt dem)
og derfor måske holder hånden over dem? 
Måske kun i offentlighedens søgelys - for det er jo stadig ulovligt...


Kender du så Google Cromecast
Det er smart!
Onsdagshelten har lige beriget vores husholdning med denne fine lille gadget
(jojo, han er lidt nørdet/drengerøv).
Det er en lille usb-lignende nøgle, med et HDMI-stik i enden,
som skal sluttes direkte i dit tv. 

Herfra kan den streame (afspille direkte) fra alle dine enheder - 
Ja, ALLE dine enheder.
Mobil, bærbar, stationær og tablet.
Fra din enhed, kan du så sende billeder, videoer, youtube og hvad du ellers måtte ønske,
direkte til dit tv - i HD. 



Det smarte ved det her er, at når man som jeg, ejer en Mac, kan man ikke umiddelbart
få lyd på tv'et, når man feks. afspiller en film. 
Der skal et stik til lyden, som man skal tilslutte Mac'en og et anlæg/højtaler
og herefter skal man så styre lyden fra Mac eller højtaler.
Med Cromecast, styrer du lyden med din fjernbetjening.

Udover det, så behøver du heller ikke tilslutte din computer, mobil eller tablet til fjernsynet
hver gang du vil se noget fra den på tv. 
Smart er det i hvert fald og jeg ville købe en hvis han ikke allerede havde gjort det :P
Du kan købe den her: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar