torsdag den 24. april 2014

Ikebana

Jeg sad i går og så et Grand Designs i fjernsynet.
Det handler om folk der bygger huse (i fede designs, med specielle materialer eller lignende).
Nå, men der var en kvinde som var japaner og hun underviste i Ikebana.
Og hvad er så det? - tænker du nok,
og det skal jeg fortælle dig.
Det er japansk blomsterbinding, som stammer fra noget buddistisk kultur,
men som egentlig handler om balancen mellem blomsterne, vasen og 
det miljø som det er opsat i. 


Jeg må nok indrømme jeg blev ret fascineret af det og efter en hurtig søgning på google, 
ja så virkede det da lige til. Det er sådan noget her jeg vil omgive mig med i mit nye smukke hus
(jaja, jeg skal jo lige flytte først).

Nu mangler jeg bare at finde en medsammensvoren OG nogle fine vaser 
(og en slags nålepude som hedder en Ikebana Frog).
Bare vent - snart er jeg ikke nødt til at låne billederne fra google :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar