mandag den 7. april 2014

Hæklerier

Nu er det jo blevet "in" at hækle.
Bamser, grydelapper, tæpper, puder og ALT hvad man kan komme i tanke om. 
Selv hækler jeg, og er ved at lave sådan en fin fyr her :
(Billede venligst udlånt af Pintrest)

Det bliver spændende hvornår han er færdig. 
Nu er Onsdagshelten lige flyttet ind (og har lige lagt sig syg), jeg er ved at pakke mit liv ned, deltager i Wofie workshop på uni,
oplæres til ny stilling på mit job OG derudover skal jeg jo huske at spise og sove engang imellem. 

Nu er det for alvor snart vi flytter, og jeg kan ikke vente!!!!
Jeg har allerede besluttet mig for et stenbed i forhaven, 
væksthus OG orangeri i haven, 
og jeg har ikke engang tænkt på at pakke ud endnu. 

Heldigvis er sommerferien lige om hjørnet, når vi flytter ind. 
Hvis det da ikke ender med en tur til Italien, som vi har talt om.

Nå, men frem til pointen!
Nu hvor hækling er blevet så populært, skal du vide, at det ikke er svært. 
Det kræver bare øvelse. 
Hvis du har lyst til at komme igang - så er her et par nyttige links og tips,
som nok vil spare dig for lidt tid til at starte med. 

Personligt købte jeg en bog, mest fordi jeg har lært det uden opskrifter, 
hvilket betyder at de forkortelser der er i opskrifter, 
ikke siger mig noget.
Men - så faldt jeg jo for Amigurumi (alle de søde dyr, kager osv),
og så var jeg jo nødt til at lære dem.
Jeg købte denne bog:
Den viser nemlig billeder sammen med forkortelser, samtidig med den fortæller dig HVORDAN du læser opskriften. Desuden er der mange søde opskrifter i bogen også.
 Bemærk venligst at den er på engelsk. 
(Hvilket betyder jeg endnu ikke kan det på dansk.)
Du skal bare søge på google/Amazon på Zoomigurumi
så kan du finde den. 
Når du har læst bogen, findes der et hav af sider med gratis opskrifter -
Kan du feks. huske jeg tidligere bloggede om Pintrest?
Det er NU du kan bruge den ;)
God fornøjelse


Ingen kommentarer:

Send en kommentar