onsdag den 23. april 2014

Berlin tur/retur

Søndag aften kom vi hjem fra Berlin. 
Selvom jeg har været der før, synes jeg stadig det er en fantastisk by!
Det er næsten lige meget hvad tid på dagen det er, 
der er stadig mennesker på gaden, gang i butikkerne, musikanter i U-banen.
Helt vildt hyggeligt!

Derudover synes jeg det er fantastisk at handle i de tyske supermarkeder.
De har alt muligt spændende på hylderne, som man ikke umiddelbart kan finde herhjemme. 
Dog undres jeg over deres fascination af sovs.... 
De har så mange forskellige slags sovs, sovsepulver og des lige,
at man skulle tro de aldrig har lært at lave en rigtig sovs. 
Men jeg fik købt tranebær på glas, litchifrugter på dåse, tre forskellige slags ketchup,
for ikke at tale om alle de forskellige chokolader jeg har købt.
Jeg glæder mig til at skulle bruge det, i et eller andet lækkert.

Jeg er også utroligt fascineret af deres offentlige transportsystem,
og den måde det bare fungerer på.
Vi købte Welcome Berlin-kort
(anbefalelsesværdigt hvis man skal til Berlin!)
som gav os dagskort til transport og desuden rabatter på seværdigheder og butikker.
Det betød at vi bare kunne hoppe af og på,
der hvor der lige var noget vi skulle se.
Og eftersom Berlin er en meget stor by, var det helt sikkert et hit.

Deres banegårde er vildt flotte og spændende udsmykket. 
Det er også tydeligt om du befinder dig i det gamle øst- eller vestberlin.


Vi fik taget billeder af de fleste af de U-baner som vi besøgte,
og jeg har en plan om at lave noget kunstnerisk af dem,
når engang vi flytter 
(nu er både jeg og Onsdagshelten, ret glade for berlin).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar