søndag den 4. maj 2014

Kalvekoteletter og Patienthoteller

Efter jeg havde spist, sad jeg og ventede på nyhederne kl.19.
Selvfølgelig var der reklamer - og så kom den!
Reklamen for kalvekotelleter!
Læs det lige langsomt en gang: Kalve-Koteletter....
Kan du se fejlen? 
Kotelletter kommer fra en gris.
På et griseudskæringskort - sidder koteletterne over flæskestegen,
altså på ribbenene som grænser op til rygsøjlen. 
Der hvor der ikke er så meget kød.
Sådan en udskæring, hedder på en ko højreb, ribeye eller entrecote.
Og vi er enige om at en kalv er en lille ko (eller tyr)?
Hvad er det så for en slagter som har set fejl på et hovedløst dyr på en krog,
og tænkt at det var da nok en gris? 
Herefter har han så opdaget fejlen og er begyndt at sælge det som kalvekoteletter...
Jeeeez!

Nå men så begyndte nyhederne og hovedhistorien var selvfølgelig stadig Se og Hør, Nets,
men nu havde de også trukket SAS med ind. 
Anyway - ikke noget der afholdte mig fra at hælde et glas cola op,
som jeg så var ved at kløjs i, da de sagde at Region Nord og Fyn, 
ville afskaffe patienthoteller, i forbindelse med ibrugtagningen af supersygehusene.

Nu er jeg ikke læge (selvom jeg bildte min lillebrors ven ind engang, at jeg var), regionrådsformand,
eller har nogen form for stilling som gør, at det jeg siger, rent faktisk betyder noget,
men enhver med en nogenlunde fungerende hjerne,
kan da se at det er en dum ide. 
Giver det måske ikke mening at mennesker får det bedre af at have pårørende tæt på sig?
Er det så ikke logisk at det er en god ide, at patienten og de pårørende har en slags hverdag,
hvis Patienten er indlagt i længere perioder? 
Kan man ikke tænke sig, at supersygehusene medfører at patienterne kommer langvejs fra,
for at få behandling - og at det så ikke er optimalt at de pårørende skal rejse langt hver dag?
Jeg spørger bare.... Og ønsker mig egentlig ikke at nogen svarer. 
Jeg håber bare de bliver klogere inden det åbner om 7 (syv) år...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar