onsdag den 27. august 2014

Tinder?

Imellem mange af de underlige Apps man kan bruge til dating, findes Tinder. 
Nu er jeg jo ikke selv på markedet, så datingverdenen i sig selv er forbudt land - 
om ikke kedeligt for mig
 (mon ikke onsdagshelten også ville synes det var kedeligt - 
i hvert fald hvis jeg datede). 

Men - at jeg er ovre den frustrende, irriterende og krypterede periode i mit liv
(singlelivet),
skal ikke afholde mig fra at more mig - på andre bekostning. 
Dertil vil jeg tilføje - de er altså selv ude om det,
 når de broadkaster deres stupiditet på forskellige online medier.

For nylig læste jeg på en anden blog, om en facebook side,
kaldet Tinder Creeps.
Tjek den du - det er sjovt!
Desværre er det ikke danske tinders - hvilket ville have gjort det mere underholdende.

Det er som om hele kunsten at kurtisere er gået tabt 
(har jeg i alt fald hørt fra de veninder jeg har som benytter Tinder).
Det er blevet til at vores high speed-samfund, vi end ikke har tid til at hilse, komplimentere eller bare sige noget om os selv, før vores agenda trykkes ned over hovedet,
på staklen vi lige har mødt
(eller  - ikke engang mødt - vi har set et billede, en alder, et navn).

Vi beslutter os bare for at shoppe for at dække et behov (typisk sex eller lign.), 
hvorefter vi går ind i online supermarked of påbegynder en kikset,
og social sørgelig fiskeekspedition, for at opfylde dette behov.

Hvad er der galt med at sige "Hej, Du ser sød ud"?
Hvad skete der med at give blomster, tid eller bare snakke til langt ud på natten?
Det skal helst være så direkte som muligt, og helst så vulgært som muligt,
for at få overraskelsesmomentet ind.
Målet for din jagt, bliver måske så overrasket at de bare springer på?
Nej...

Det er blevet for gammelt at "overraske" ved at være direkte og vulgær.
Istedet skulle du tage og klare dine umiddelbare behov selv,
således du ikke bliver forblændet af det mens du kurtiserer...

Det lyder måske lidt gammeldags - men jeg er næsten sikker på der er bid,
hvis du bare skruer ned for tempoet og op for gentlemanden.
Det virkede i hvert fald for Onsdagshelten
(som iøvrigt hedder det, fordi han gjorde en rigtig romantisk gerning, 
en kedelig onsdag).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar